Takaful myGenlife

Perlindungan untuk manfaat kematian sehingga umur 99 tahun, berkonsepkan simpanan.....

Thursday 1 March 2012

TakafulmyGenLife

Kehidupan merupakan suatu perjalanan - bermula daripada zaman persekolahan yang bebas tanpa kerunsingan sehinggalah ke detik-detik penting seperti memulakan pekerjaan pertama, membeli rumah, berkahwin dan kelahiran anak pertama. Kehidupan anda kini tidak lagi sama, begitu juga halnya dengan keperluan kewangan anda. Memperkenalkan Takaful myGenLife, sebuah pelan takaful keluarga berkaitan pelaburan yang berlandaskan Shariah, sekaligus meletakkan anda sebagai pemacu utama dalam mengawal kehidupan anda. Didatangkan dengan pilihan-pilihan yang fleksibel, masa depan anda kini lebih terjamin seterusnya memberi anda kebebasan untuk menikmati kehidupan yang lebih tenang.
Dengan Takaful myGenLife, anda boleh menarik nafas lega apabila mengetahui insan tersayang akan dilindungi sekiranya berlaku musibah kematian atau Keilatan Menyeluruh dan Kekal (KMK) ke atas anda. Sejumlah manfaat akan dibayar sekaligus bagi mengurangkan beban kewangan mereka. Bukan itu sahaja, sebarang nilai pelaburan yang ada juga akan turut dibayar.
Pilihan Manfaat Sebagai Jaring Keselamatan Tambahan  Takaful myGenLife juga menawarkan pilihan untuk menambah pelbagai manfaat sampingan bagi memastikan perlindungan yang menyeluruh dan komprehensif :-
Takaful myGen Medic Menyediakan perlindungan perubatan komprehensif untuk kos yang ditanggung ketika penghospitalan atau rawatan pesakit luar.
Takaful myGen Critical Illness (Dipercepatkan atau Tambahan )Menyediakan perlindungan terhadap 36 penyakit kritikal.
Takaful myGen Personal Accident Menyediakan perlindungan komprehensif untuk kematian dan kecederaan yang berpunca daripada kemalangan.
Takaful myGen Hospital Cash Membayar manfaat tunai harian ketika penghospitalan yang berpunca daripada sebarang sebab.
Takaful myGen Term Menyediakan perlindungan Takaful tambahan.
Takaful myGen Saver Memberikan anda pilihan untuk memaksimakan nilai pelaburan anda.
Takaful myGen Waiver/ Takaful  myGen Payor / Takaful myGen Payor Plus Membayar caruman pelan anda (kecuali TakafulmyGen Saver) sehingga berumur 70 tahun apabila berlaku kematian, KMK atau penyakit kritikal (jika berkenaan) bagi pihak anda atau pembayar.
Siapakah yang layak untuk memohon ?
Takaful myGenLife boleh dimohon oleh individu-individu yang berumur 30 hari sehingga 70 tahun.

No comments:

Post a Comment